Tokio Hotel
Bill Kaulitz
(ének) Tom Kaulitz (gitár) Georg Listing (basszusgitár) Gustav
Schäfer (dob)
A
világon senki sem élvezi jobban az amerikai rock sztárság csillogását, mint a
Tokio Hotel tagjai. A „Humanoid” még csak a második amerikai megjelentetésük,
amely a 2008-as „Scream”-et követte, de világszerte rajongók
milliói számára már példaképek.
„A dolgok még csak most kezdődnek
számunkra az Egyesült Államokban”, mondja Bill Kaulitz, a zenekar frontembere,
egy világméretű sereg, a fekete bőrkabátos és fekete szemceruzával kifestett
híveinek vezetője. „Már csak az nagyszerű, amit átéltünk, és nagyon várjuk, hogy
újra kezdődjön.”
Németországban az elmúlt húsz év legnagyobb zenekarává
váltak, a Tokio Hotel elérte a tízszeres platina lemezt, négy #1 kislemezük van
és teltházas arénákban és stadionokban játszottak Európa szerte. 2008-ban
megnyerték az MTV Video Music Awardson a legjobb új előadóként.
Útjuk a
siker felé 2001-ben indult, mikor Bill és ikertestvére, Tom – a zenekar hip-hop
mániás, korábban raszta hajú gitárosa – megalapította a basszusgitáros Georg
Listinggel, aki már 22 éves, és a most 21 éves Gustav Schäferrel a zenekart. Tíz
évesen kezdtek el fellépni kisebb közönségek előtt, szülővárosukban, egy sóbánya
faluban, Magdeburgban, amely korábban Kelet-Németországhoz tartozott.
Németország egyik legszomorúbb részén felnőve, Bill és Tom mások voltak,
mint osztálytársaik, szinte idegenek. Esélytelenek voltak, és az ikrek tudták,
hogy ki kell törniük onnan.
Tom 7 évesen kezdett el ismerkedni a
gitárral, és 13 évesen a már tüsi hajú Billel, felkeltették néhány Európában jól
ismert producert (beleértve a „Humanoid” producerét, David Jostot) figyelmét és
megszilárdították a szívből jövő pop-rock formulát.
Eredetileg Devilish
volt a nevük, első német nyelvű lemezük, a „Schrei” (angolul „Scream”)
megjelenése előtt megváltoztatták. 2005-tel nekikezdek új előadókként
Németország legsikeresebb debütáló turnéjának. 2007-ben, megjelentették második
német lemezüket, a „Zimmer 483”-at (angolul „Room 483”) és perceken belül elkelt
minden jegy az európai arénákban.
Futótűzként nyerte meg egy teljes
generáció figyelmét a zenekar. Franciaországban, a zenekar népszerűsége
robbanásszerű volt. 500 fős kis kluboktól 500.000 fős tömegekig játszottak az
Eiffel-torony lábánál, ahol a rajongók a fonetikusan kiejtve kiabálták a Tokio
Hotel német slágereit. Nem sokkal később történelmet írtak azzal, hogy első
német zenekarként elsők lettek az izraeli rádiós listákon.
2008-ban, 43
embert próbáló fellépés után, Bill hangszalagjait ciszta miatt műteni kellett,
bár két hónappal később már újra járták a világot. Nem sokkal később 2008-ban
először jelenet meg a „Scream” az Egyesült Államokban.
A „Humanoid”
nagyjából ugyanazokkal az érzelmekkel van tele, amelyek a fiatal rajongók
tömegeit is érinti. És a „Rock Band” valamint a „Guitar Hero” korában, a lemez
tele van lehetőségekkel a közönség számára.
Az első kislemez, az
„Automatic” egy olyan dal, amelyben a fémes hangzás, zajos gitárral és a dobok
vegyülnek és a magas hangok, olyan hatást keltenek, mintha egy stadionnyi ember
énekelné. A „World Behind My Wall”, egy erőteljes ballada, amelyben a mélység,
az önelemzés, a zenei biztonság és az ellenállhatatlan ének fogalmazódik meg
újra.
A felvételek alatt a zenekar rengeteget kísérletezett. A dalokat
Hamburgban, Miamiban és Los Angelesben vették fel. „Bill megőrjített már minket,
folyton előállt valamivel, pedig még a régi dalok sem voltak készen,”, mondja
Tom, aki imádja ugratni testvérét. „Ettől eltekintve, nem szabtunk határokat
magunknak, és új hangszereket is használtunk.”
A „Humanoid”-on több
elektronikus hangzás van. Az első kislemez, az „Automatic” a hétköznapi érzelmek
és a hétköznapi kényelem közti kapcsolatot vizsgálja.
„Hány dolog
történik automatikusan minden nap?”, kérdi Bill. „Az ajtó automatikusan nyílik
és záródik, a sebváltó az autóban, a kamera lencséje – ezek mind pozitív dolgok,
de mikor a gépies automatikusság az olyan emberi dolgokkal találkozik, mint a
szerelem, akkor ez hirtelen nagyon negatívummá válik. A szerelemnek, spontánnak
és valóságosnak kell lennie, sosem lehet automatikus és hideg. Ez mozgatja az
embereket.”
Az új hangzással, az új dolgokkal, az új élő produkcióval és
még Bill új stílusával is, a régi rajongók is megtalálhatják az állandó
kapcsolatot a Tokio Hotel nyers őszinteségével és érzelmeivel.
„Szeretjük a rajongóinkat, mert ők a leghangosabbak és nagyon őrült
dolgokat csinálnak”, mondja Bill. „Mindig támogatnak minket, nem számít, mi
történik, pedig sok minden történt.”
Forrás: Tokio
Hotel.com/Bio Saját fordítás! |